یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی تولیت مدرسه علمیه امام عصر‌(عج) قم و از شاگردان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شب گذشته در سن 118 سالگی به دیار باقی شتافت.

۱۳۹۰ شنبه ۲۶ شهریور ساعت 14:32
 

آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی تولیت مدرسه علمیه امام عصر‌(عج) قم و از شاگردان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شب گذشته به علت عارضه ریوی در سن 118 سالگی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام دشتی فرزند مرحوم آیت‌الله دشتی با اعلام این خبر به مرکز خبر حوزه، گفت: آیت‌الله دشتی به علت عارضه ریوی چند روز در بیمارستان فاطمة‌الزهرا‌(س) بوشهر بستری بودند که به علت این عارضه دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: پیکر این عالم ربانی فردا یک‌شنبه 27 شهریور ماه ساعت 16 عصر از مصلای بوشهر تشییع و برای تدفین به شهر مقدس قم منتقل می‌شود.

فرزند آیت الله دشتی افزود: مراسم تشیع روز دوشنبه از مسجد امام حسن عسکری‌(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) خواهد بود که این مراسم ساعت 16 عصر با حضور علما، اساتید طلاب حوزه علمیه قم و خانواده این مرحوم برگزار می‌شود.

آیت الله دشتی بعد از سال‌ها تحصیل و تدریس در حوزه نجف اشرف، در سال 1350 در پی فشار دولت عراق بر شیعیان و ایرانیان مقیم عتبات عالیات به ایران مراجعه کرده و راهی حوزه علمیه قم شد تا به تربیت طلاب مکتب جعفری(ع) همت کند.

‌وی در ادامه افزود: ایشان در قم مدرسه‌ای به‌نام امام عصر(عج) دایر کرده‌اند که زیر نظر شورای حوزه است و حدود 80 حجره دارد و طلاب زیادی در آنجا مشغول تحصیل هستند.
 
اساتید مطرح مرحوم آیت الله دشتی
حجت الاسلام دشتی گفت: مرحوم والد از شاگردان آقا سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا آقای اصطهباناتی، شیخ ابوالحسن مشکینی، شیخ موسی نجفی‌خوانساری، آیت‌الله مجتبی لنکرانی، میرزا علی مشکینی، شیخ کاظم شیرازی، حاج آقا ضیاء‌الدین عراقی، میرزا عبدالهادی شیرازی بالاخص آقا سید عبدالهادی شیرازی و آیت‌الله خویی بوده و از معاریف حوزه قم و نجف بود و دارای اجازه نامه های متعدد اجتهاد از عالمان فوق الذکر می‌باشد.
 

شادی روح پر فتوح این عالم جلیل القدر و تمام اساتیدش الفاتخة مع الصلوات



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.